20 فایده عرق و دمنوش زیره برای سلامتی، لاغری و پوست و مو
20 فایده عرق و دمنوش زیره برای سلامتی، لاغری و پوست و مو


خواص زیره
خواص زیره برای لاغری و کاهش وزن
زیره سبز و زیره سیاه دارای مقادیر بالایی فیبر هستند و با کاهش اشتها و افزایش متابولیسم بدن به لاغری و کاهش وزن افراد کمک می کنند. همچنین تحقیقات نشان داده که مقادیر بالای فیبر موجود در زیره برای کاهش چربی شکم مفید است.

نوشیدنی کاهش چربی شکم

مقداری پودر زیره سیاه را با کمی آب لیمو ترش تازه و آب مخلوط کنید و پیش از غذا میل کنید. این ماده در کاهش چربی دور شکم مفید است و میزان سوخت و ساز چربی در این ناحیه را افزایش می‌ دهد.

مقداری پودر زیره را در کمی آب حل کنید و به آن نصف قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و این محلول را نوش جان کنید. در سوپ‌ ها و پلوها و انواع خورش و سالادهای رژیمی کمی زیره بریزید و میل کنید. این روش می‌ تواند در لاغر شدن و لاغر ماندن بسیار موثر و راضی‌ کننده باشد.

دمنوش زیره سبز

برای تهیه‌ دمنوش زیره سبز کافی است یک قاشق غذاخوری پودر زیره سبز را آسیاب کنید و در یک قوری به همراه آب در دمای 80 درجه به مدت 15 الی 20 دقیقه مانند چای دم کنید. بعد این دمنوش را با یک قاشق عسل و آبلیمو نوش جان کنید.

افرادی که از این دمنوش برای کاهش وزن استفاده می‌کنند بهتر است که نیم ساعت قبل از غذا این دمنوش را مصرف کنند و از معجزه‌ آن بهره‌مند شوند.

خواص زیره برای پوست و مو
توجه : پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

1. جوان سازی پوست
بخور زیره چین و چروک را کاهش داده و برای جوان سازی پوست صورت و ضد عفونی کردن پوست مفید می باشد. همچنین مصرف خوراکی زیره به دلیل مقادیر بالای ویتامین E چروک پوست را کاهش می دهد.

2. درمان آکنه و جوش صورت
روغن زیره برای درمان آکنه و جوش صورت مفید بوده و جای جوش را هم درمان می کند، همچنین زیره برای پوست چرب مفید است و چربی پوست صورت را کاهش می دهد.

ماسک زیره برای پوست صورت

زردچوبه و زیره را در نسبت 3: 1 ترکیب کنید و آن ها را با عسل، ماست یا آب مخلوط کنید، بر روی صورت بمالید و بگذارید تا خشک شود و سپس با آب سرد بشویید.

3. درمان ریزش مو و شوره سر
روغن زیره عفونت های پوست سر را درمان کرده و برای درمان ریزش مو و شوره سر مفید می باشد. همچنین زیره می تواند باعث تقویت و افزایش رشد مو شود.

فواید دارویی و درمانی زیره برای سلامتی
4. مردان
مقادیر بالای روی موجود در زیره سبز و زیره سیاه باعث افزایش اسپرم شده و برای درمان ناباروری در مردان مفید می باشد.

پودر زیره را در یک لیوان شیر بریزید و کمی عسل به آن اضافه کنید و بخورید تا ناتوانی جنسی را درمان کند.

5. جنین، قاعدگی و زنان باردار
زیره یکی از داروه های گیاهی مفید برای شروع قاعدگی بوده و گرفتگی عضلات و درد پریود را کاهش می دهد. زیره سبز و زیره سیاه تولید شیر مادران شیرده در دوران شیردهی را افزایش می دهد.

مصرف زیره برای درمان عوارض ناشی از یائسگی در زنان مفید می باشد

منبع:.coca


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نويسنده : admin